Pralnia Perfect Clean, apteka sieci „Apteki Centrum” i biuro podróży – to nowe marki, które dołączą do grona najemców Centrum Handlowego Ogrody w Elblągu po jego planowanej rozbudowie. Po rozbudowie obiekt pomieści 130 lokali handlowych i usługowych. Otwarcie nowych Ogrodów planowane jest na II kw. 2014 r.

Trzech nowych najemców będzie zlokalizowanych na parterze centrum. Pralnie marki Perfect Clean będące ekspresowymi punktami usługowymi obecne są w prawie 30 centrach handlowych w całej Polsce. Apteka sieci „Apteki Centrum”, która ma obecnie 8 lokali w centrach handlowych na terenie Polski, w tym w prestiżowych apartamentowcach Platinum Towers w Warszawie, zajmie 127 mkw. Z kolei dla biura podróży przeznaczono w Ogrodach 25 mkw.

– Komercjalizacja Ogrodów jest już bardzo zaawansowana – mówi Joanna Klimaszewska z firmy Acteeum Central Europe, odpowiedzialna za komercjalizację obiektu. – Szczególnie warto podkreślić, że dwie z sieci usługowych, z którymi właśnie podpisaliśmy umowę, wywodzą się z regionu, w którym realizujemy projekt. To element naszej strategii komercjalizacji – zależy nam, by dobór najemców w elbląskim centrum był zrównoważony. Obok licznie obecnych marek sieciowych planujemy tu znaczną grupę lokalnych przedsiębiorców. Między innymi temu służy również nasz program franczyzowy.

Po otwarciu obiekt stanie się ważnym punktem przyciągania – tzw. destination point. Pojawią się tu nowe w mieście, popularne brandy, które klienci znali dotychczas z Trójmiasta: dwupoziomowe salony znanych światowych i oczekiwanych w mieście marek modowych, sklepy takich sieci, jak: Camaieu czy Home & You. W nowej aranżacji pojawią się w Ogrodach również nowe salony już obecnych w Elblągu brandów, m.in.: Reserved, Cropp Town, Rossmann, Orsay. Klientów przyciągną też: nowa oferta rozrywki i spędzania wolnego czasu – wielosalowe kino oraz bogata oferta restauracji i kawiarni. Wszystko to sprawi, że rozbudowane Ogrody będą miały szansę skutecznie powstrzymać uprawianą obecnie przez mieszkańców Elbląga turystykę zakupową do Trójmiasta. Jak wskazują przeprowadzone przez inwestora badania, aż 43,5% elblążan jeździ na zakupy do innych miast regionu.

Ogrody to jeden z pionierskich w naszym kraju projektów wykorzystania potencjału i podnoszenia wartości centrów handlowych pierwszej generacji poprzez ich przekształcanie w nowoczesne i wielofunkcyjne obiekty. Jako centrum najnowszej generacji obiekt zyska nowoczesną architekturę i atrakcyjne otoczenie. Założeniem projektantów jest stworzenie obiektu o śródmiejskim charakterze. Inwestorem rozbudowy CH Ogrody jest spółka CBRE Global Investors, a za rozbudowę i komercjalizację odpowiada firma Acteeum Central Europe. Komercjalizację wspiera także CBRE. Autorem projektu architektonicznego jest pracownia ESA.

***

Inwestorem rozbudowy CH Ogrody jest spółka CBRE Global Investors będąca częścią grupy CBRE. CBRE Global Investors jest obecna w 21 krajach i od przeszło 39 lat świadczy usługi dla ponad 600 klientów instytucjonalnych. Wartość zarządzanych aktywów to 94,8 mld USD. W Polsce CBRE Global Investors zarządza ośmioma nieruchomościami należącymi do funduszy PFCE i PFCEE. Są to m.in.: Centrum Handlowe Ogrody w Elblągu, Centrum Handlowe Sarni Stok w Bielsku Białej, Centrum Handlowe King Cross Praga, Domy Towarowe Wars Sawa Junior, Złote Tarasy w Warszawie.

***

Acteeum Central Europe Sp. z o.o. należy do Acteeum Group – firmy działającej w branży deweloperskiej i na rynku zarządzania nieruchomościami. Zainteresowanie Acteeum skupia się na miastach średniej wielkości i dotyczy budowy tradycyjnych galerii handlowych, a także retail parków. W Polsce aktualnie spółka jest obecna jako współinwestor budowy Galerii Solnej w Inowrocławiu oraz prowadzi rozbudowę dwóch centrów handlowych należących do CBRE Global Investors: Sarni Stok w Bielsku-Białej oraz Ogrody w Elblągu, a także negocjuje zakup kolejnych terenów pod inwestycje komercyjne.

***

„Ogrody” w liczbach

Przed rozbudową

  • 17 500 mkw. powierzchni najmu (w tym 10 200 mkw. Carrefour)
  • Jednopoziomowe centrum handlowe
  • 55 lokali handlowych i usługowych
  • 901 miejsc parkingowych
  • Otwarcie: 2002 r.

 

Po rozbudowie

  • 43 500 mkw. powierzchni najmu (w tym 10 200 mkw. Carrefour)
  • Dwupoziomowe centrum handlowe, parking podziemny i naziemny
  • 130 lokali handlowych i usługowych
  • Kino wielosalowe
  • 1260 miejsc parkingowych na 3 poziomach
  • Zakończenie rozbudowy: I kw. 2014 r.