Rok 2015 był kolejnym czasem sukcesu dla Galerii Solnej. Galerię odwiedziło 10 mln klientów, komercjalizacja wyniosła 100%, średnie obroty wzrosły o 17% w stosunku do roku poprzedzającego, średnia wartość OCR uległa obniżeniu do 11,8%, a koszty operacyjne obiektu uległy dalszej redukcji.

– Cieszymy się, że mogliśmy wprowadzić do oferty naszego centrum kolejne wiodące marki jak Media Markt czy Gino Rossi, do tej pory niedostępne dla mieszkańców Inowrocławia umacniając tym samym naszą pozycję ulubionego miejsca dokonywania zakupów oraz spotkań w Inowrocławiu – mówi Monika Swynar, Asset Manager Galerii Solnej z ramienia właścicieli Acteeum Group oraz Libra Project – Kolejny rok sukcesu Galerii Solnej podkreśla 5 procentowy wzrost odwiedzalności galerii w stosunku do roku poprzedniego, wzrost obrotów oraz średniego koszyka zakupów, niewielka ilość salonów poddanych rekomercjalizacji oraz duże zainteresowanie nowych najemców dołączeniem do projektu.

Galeria Solna to pierwsze nowoczesne centrum handlowo-usługowe w Inowrocławiu obejmujące zasięgiem oddziaływania ponad 200 tysięcy mieszkańców miasta oraz regionu. Obiekt został otwarty 8 maja 2013 roku i był wielokrotnie nagradzany w kategorii architektury nawiązującej do budowli tężni solankowej, z której miasto słynie. Od chwili otwarcia Galerię Solną odwiedziło ponad 10 milionów klientów. Na sukces obiektu składa się wiele czynników, przede wszystkim jednak jest efektem praktycznie 100% komercjalizacji (99,63%) zapewniającej kompleksową ofertę handlową i usługową, która w odpowiedzi na potrzeby klientów w ostatnim roku rozszerzona została m.in. o takich najemców jak: Media Markt, PEPCO, Gino Rossi, Pizzeria Oregano, Cukiernia REM MARCO, Eurobank, powiększony został także salon Big Star. W celu wprowadzenia nowych marek do centrum swoją lokalizację zmienił sklep Reporter Young oraz Esotiq. Wybrani najemcy dokonali także zmian aranżacyjnych swoich lokali podwyższając proponowany klientowi standard wykończenia, w tym m.in. NC+, Poczta Polska, Play oraz Orange.

Poza wzmocnieniem oferty handlowo-usugowej Galeria Solna optymalizuje także koszty zużycia energii elektrycznej oraz kosztów operacyjnych obiektu. W 2015 roku odnotowano blisko 1% oszczędności w zakresie kosztów wspólnych w stosunku do roku 2014.

– Galeria Solna często nagradzana jest zarówno za architekturę, jak i znaczenie dla regionu. W 2015 roku Polska Rada Centrów Handlowych przyznała galerii nagrodę w kategorii „Nowe Centrum Handlowe 2015 roku”. Szczególną uwagę przykładamy do standardu ekologicznego naszego obiektu, czego efektem jest także uzyskany przez Galerię Solną prestiżowy certyfikat Breeam („Final Breeam Certificate”- z wynikiem „bardzo dobry”) stanowiący o energooszczędności oraz proekologicznych rozwiązaniach zastosowanych w budynku. Audytorzy ocenili nasz obiekt w 10 kategoriach, w tym m.in. pod kątem zarządzania, oddziaływania na zdrowie, zużycia energii elektrycznej, wody, a także innowacyjności zastosowanych rozwiązań. We wszystkich tych kategoriach Galeria Solna spełniła wymagania certyfikacji i z pewnością jest to kierunek, który będziemy utrzymywać także w przyszłości- dodaje Monika Swynar

Galeria Solna prowadzi regularne działania marketingowe mające na celu połączenie świata kultury i rozrywki ze światem mody. W 2015 roku zrealizowano 43 eventy oraz 5 kampanii outdoorowych. Największą popularnością cieszą się wśród mieszkańców miasta i regionu nadal “noce zakupów”. W wiosennej edycji wydarzenia wzięło udział 13% więcej klientów niż w roku ubiegłym, a specjalne rabaty zaproponowało prawie 80% najemców centrum. Inne znaczące wydarzenia, jakie zostały zrealizowane to m.in. organizowane we współpracy z miastem doroczne “Targi Młodych” będące targami pracy, już po raz drugi organizowanymi w Galerii Solnej.

Inwestorami Galerii Solnej są Libra Project oraz należąca do Acteeum Group spółka Acteeum Central Europe. Zarządcą obiektu jest Cushman&Wakefield.