Międzynarodowa sieć sklepów obuwniczych Deichmann znajdzie się wśród najemców rozbudowanej części Centrum Handlowego Ogrody w Elblągu. Salon tej marki, obecny już w Ogrodach, powiększy się do 563 mkw. i przeniesie do nowej części centrum. Obiekt po rozbudowie pomieści 130 lokali handlowych i usługowych. Ponowne otwarcie centrum planowane jest na 2014 r. Inwestorem projektu jest spółka CBRE Global Investors, a za rozbudowę i proces komercjalizacji odpowiada firma Acteeum Central Europe.
Deichmann posiada ponad 3 175 sklepów w Europie i USA oraz zatrudnia 32 500 pracowników. W ubiegłym roku sieć sprzedała 156 mln par butów na całym świecie – o 4 miliony więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie obroty firmy wzrosły z 3,93 mld do 4,13 mld euro, to jest o 5 proc. W Polsce sieć Deichmanna liczy ponad 200 sklepów.
– Cieszymy się, że udało nam się podpisać umowę na lokal w nowej planowanej części Ogrodów w Elblągu – mówi Wojciech Normand, wiceprezes Zarządu firmy Deichmann w Polsce. – Mamy nadzieję, że rozbudowa centrum spotka się z uznaniem klientów, co przełoży się na wzrost frekwencji, a tym samym wpłynie pozytywnie na obroty naszego sklepu. Powiększone Ogrody, naszym zdaniem, mają szansę zdobycia dominującej pozycji wśród innych obiektów handlowych w tym mieście.
Obecnie projekt jest skomercjalizowany w 50 proc. Oprócz marki Deichmann umowy podpisali już tacy najemcy, jak: Carrefour, Camaieu, Home & You, Mohito, Reserved, Cropp Town, Rossmann, Douglass czy Orsay. Dla klientów rozbudowanego centrum przygotowano też nową ofertę rozrywki i spędzania wolnego czasu – multipleks oraz liczne restauracje i kawiarnie. Jak wskazują przeprowadzone w tym roku przez inwestora badania, aż 94 proc. elblążan robi obecnie zakupy w Ogrodach, z czego 66 proc. regularnie. Z kolei 63 proc. badanych mieszkańców deklaruje, iż po rozbudowie zamierza jeszcze częściej odwiedzać to centrum.
– Nasze najnowsze badania rynkowe pokazują, że aż 73 proc. elblążan, mniej lub bardziej regularnie, odwiedza galerie handlowe w Gdańsku – mówi Krzysztof Bocianowski, Head of Asset Manangement Poland, CBRE Global Investors. – Naszym zamiarem jest zaoferowanie mieszkańcom Elbląga i całego regionu w Ogrodach takich marek oraz jakości rozrywki i pobytu, dla jakich dotychczas uprawiali oni tzw. turystykę zakupową. Dlatego prowadzimy rozmowy ze wszystkimi liczącymi się sieciami na rynku, z których wiele zadebiutuje poprzez „Ogrody” na elbląskim rynku, a także rozszerzamy ofertę rozrywkową, w tym o wielosalowe kino.
Rozbudowa rozpocznie się w IV kwartale tego roku, a otwarcie Ogrodów w nowej odsłonie nastąpi w 2014 r. Inwestorem projektu jest spółka CBRE Global Investors, a za realizację projektu i komercjalizację odpowiada firma Acteeum Central Europe. Komercjalizację wspiera także CBRE. Autorem projektu architektonicznego jest pracownia ESA.
CBRE Global Investors, część grupy CBRE, jest obecna w 21 krajach i od przeszło 39 lat świadczy usługi dla ponad 600 klientów instytucjonalnych. Wartość zarządzanych aktywów to 94,8 mld USD. W Polsce CBRE Global Investors zarządza ośmioma nieruchomościami należącymi do funduszy PFCE i PFCEE. Są to m.in.: Centrum Handlowe Ogrody w Elblągu, Centrum Handlowe Sarni Stok w Bielsku Białej, Centrum Handlowe King Cross Praga, Domy Towarowe Wars Sawa Junior, Złote Tarasy w Warszawie.
Acteeum Central Europe Sp. z o.o. należy do Acteeum Group – firmy działającej w branży deweloperskiej i na rynku zarządzania nieruchomościami. Zainteresowanie Acteeum skupia się na miastach średniej wielkości i dotyczy budowy tradycyjnych galerii handlowych, a także retail parków. W Polsce aktualnie spółka jest obecna jako współinwestor budowy Galerii Solnej w Inowrocławiu oraz prowadzi rozbudowę dwóch centrów handlowych należących do CBRE Global Investors: Sarni Stok w Bielsku-Białej oraz Ogrody w Elblągu, a także negocjuje zakup kolejnych terenów pod inwestycje komercyjne.