Rozbudowywane „Ogrody” wzbogacą się o najemców, wchodzących w skład grupy LPP. Firma CBRE Global Investors podpisała właśnie sześć nowych umów najmu na około 3000 mkw. powierzchni centrum. Po rozbudowie obiektu w jego funkcjonującej dotychczas, zmodernizowanej części, zostaną otwarte salony odzieżowe: House oraz Mohito. Natomiast w nowej części „Ogrodów”, mającej powstać w wyniku rozbudowy, oferta grupy LPP obejmie pozostałe marki, w tym: Reserved (ponad 1200 mkw. na dwóch poziomach), Cropp Town oraz Home&You.

W obecnych „Ogrodach” działają już sklepy: Reserved od 2003 r., Cropp Town od 2004 r. i House od 2003 r. W rozbudowanym centrum wszystkie te salony zostaną powiększone, natomiast marki Mohito oraz Home&You zadebiutują na lokalnym rynku.

LPP SA jest polską firmą, istniejącą od 2000 roku, a od 2001 roku notowaną na warszawskiej giełdzie. Jest właścicielem sieci detalicznej liczącej ponad 600 salonów na terenie Europy Środkowo-Wschodniej.

Komercjalizacja „Ogrodów” jest na bardzo zaawansowanym etapie i finalizowane są rozmowy z kolejnymi potencjalnymi najemcami. W największym w mieście i okolicach, rozbudowanym CH Ogrody, będą obecne najpopularniejsze w naszym kraju marki, w centrum pojawi się też wiele firm nieobecnych dotychczas na lokalnym rynku. Wśród nowych najemców „Ogrodów” znajdzie się dwupoziomowy salon marki H&M (1 600 mkw.), supermarket drogeryjny Rossmann (482 mkw. na parterze), salon z odzieżą damską Camaieu (250 mkw. na parterze) oraz wiele innych oczekiwanych w Elblągu marek. Oferta rozrywkowa „Ogrodów” wzbogaci się o wielosalowe kino, restauracje i kawiarnie.

Rozbudowa obiektu, będąca odpowiedzią inwestora na oczekiwania klientów, rozpocznie się w III kwartale br., a jej zakończenie planowane jest na przełom 2013 i 2014 roku.

Powierzchnia najmu „Ogrodów” po rozbudowie powiększy się ponad dwukrotnie i wyniesie 43 500 mkw. Zyskają one charakter centrum regionalnego. Na dwóch poziomach zostanie zlokalizowanych około 130 sklepów i punktów usługowych. Dla klientów rozbudowanego centrum zostanie przeznaczonych 1 260 miejsc na trzypoziomowym parkingu.

Centrum Handlowe Ogrody działa od 2002 roku i, jak wynika z badań, jest najpopularniejszym i najbardziej lubianym obiektem handlowym w Elblągu.

W zasięgu 30 minut dojazdu do „Ogrodów” mieszka 180 tysięcy osób, natomiast po rozbudowie obiekt stanie się centrum regionalnym o strefie zasięgu obejmującej ponad 400 tysięcy mieszkańców w promieniu 50 km. Oferta centrum powiększy się o 75 lokali handlowych i usługowych – do łącznej liczby ok. 130. Obecność multipleksu, restauracji i kawiarni sprawi, że CH Ogrody stanie się istotnym miejscem rozrywki w mieście.

„Ogrody” to jeden z pionierskich w naszym kraju projektów wykorzystania potencjału i podnoszenia wartości centrów handlowych pierwszej generacji poprzez ich przekształcanie w nowoczesne i wielofunkcyjne obiekty. Taka tendencja od dłuższego czasu jest widoczna na światowych rynkach.

Za rozbudowę i komercjalizację obiektu odpowiedzialna jest firma ACTEEUM Central Europe, która działa na zlecenie inwestora CH Ogrody – CBRE Global Investors.

 ***

Obecne od 2002 roku na elbląskim rynku Centrum Handlowe Ogrody oferuje 17 500 mkw. powierzchni GLA. Mieści się w nim 55 sklepów i punktów usługowych, m.in.: hipermarket Carrefour (10 200 mkw.), Komfort, RTV Euro AGD, Deichmann oraz Reserved. Klienci mogą korzystać z ponad 900 miejsc parkingowych.

„Ogrody” zlokalizowane są w gęsto zaludnionej części Elbląga (osiedla: Zawada i Nad Jarem zamieszkane przez blisko 60 tysięcy osób), 250 m od nowo wybudowanych przedmieść (Modrzewina-Północ, Krasny Las i Dąbrowa). W strefie obejmującej 10 minut jazdy samochodem mieszka 120 000 osób, 20 minut – 160 000 osób, a 30 minut –180 000 mieszkańców. 5 minut dojazdu komunikacją miejską dzieli obiekt od centrum miasta.

Elbląg liczy 127 tys. mieszkańców i jest drugim co do wielkości miastem w woj. warmińsko-mazurskim. Miasto znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie nowej trasy szybkiego ruchu Warszawa-Gdańsk (planowane ukończenie 2013/2014) oraz drogi ekspresowej prowadzącej do Kaliningradu.

 

Ogrody w liczbach

Przed rozbudową

  • 17 500 mkw. powierzchni najmu (w tym 10 200 mkw. Carrefour)
  • Jednopoziomowe centrum handlowe
  • 55 lokali handlowych i usługowych
  • 390 000 klientów odwiedzających centrum miesięcznie
  • 901 miejsc parkingowych
  • Otwarcie: 2002 r.

 

Po rozbudowie

  • 43 500 mkw. powierzchni najmu (w tym 10 200 mkw. Carrefour)
  • Dwupoziomowe centrum handlowe, parking podziemny i naziemny
  • 130 lokali handlowych i usługowych
  • Kino wielosalowe
  • Ok. 550 000 – przewidywana liczba klientów odwiedzających centrum miesięcznie
  • 1260 miejsc parkingowych na 3 poziomach
  • Zakończenie rozbudowy: 2013/2014 r.

***

Spółka CBRE Global Investors, będąca częścią grupy CBRE, jest jedną z czołowych firm działających w branży zarządzania inwestycjami w nieruchomościach komercyjnych. CBRE Global Investors jest obecna w 21 krajach i od przeszło 39 lat świadczy usługi dla ponad 600 klientów instytucjonalnych. Wartość zarządzanych aktywów to $94.8 mld.

W Polsce, CBRE Global Investors zarządza ośmioma nieruchomościami należącymi do funduszy PFCE i PFCEE są to m.in.: Centrum Handlowe Ogrody w Elblągu, Centrum Handlowe Sarni Stok w Bielsku Białej, Centrum Handlowe King Cross Praga, Domy Towarowe Wars Sawa Junior, Złote Tarasy w Warszawie.