PORR Polska będzie generalnym wykonawcą rozbudowy i modernizacji Centrum Handlowego Ogrody w Elblągu, którego inwestorem jest CBRE Global Investors. Przez cały czas rozbudowy centrum, w ograniczonej formie, pozostaje otwarte dla klientów. Ogrody po zakończeniu rozbudowy powiększą się ponad dwukrotnie – do ok. 40 tys. mkw. powierzchni sprzedaży.

Obecnie w Ogrodach trwa pierwszy etap inwestycji polegający na przygotowaniu nowych lokali między innymi dla RTV Euro AGD. Podpisana właśnie umowa na generalne wykonawstwo dotyczy całkowitej realizacji również pozostałych etapów prac. Będą one polegać na przebudowie części centrum, która nie ulegnie wyburzeniom, oraz na dobudowaniu nowego budynku w miejscu istniejącego parkingu.

W czasie kolejnych etapów prac stopniowo otwierane będą lokale w przekształconej części centrum. Przez większość okresu rozbudowy powinno być otwartych około 30 sklepów galerii, dzięki czemu Ogrody, mimo trwających prac budowlanych, będą wciąż największym centrum handlowym w Elblągu. Cały projekt zakończy się otwarciem nowego obiektu w 2014 roku.

– Na generalnego wykonawcę Ogrodów poszukiwaliśmy partnera posiadającego doświadczenie w realizacji tak dużych obiektów – mówi Krzysztof Bocianowski, Head of Asset Manangement Poland z firmy CBRE Global Investors, która jest inwestorem Ogrodów. – PORR Polska pracował m.in. przy takich projektach, jak Galeria Słoneczna w Radomiu, rozbudowa centrum handlowego Magnolia Park we Wrocławiu, budowa siedziby koncernu Agora czy hotelu InterContinental w Warszawie. To daje nam gwarancję wysokiej jakości i terminowości prac.

– Cieszymy się z pozyskanego kontraktu na modernizację Ogrodów – mówi Peter Hartman, członek Zarzadu PORR Polska. – Jako generalny wykonawca zamierzamy dołożyć wszelkich starań, aby przy realizacji tego projektu współpracować z lokalnymi przedsiębiorstwami, dając tym samym miejsca pracy mieszkańcom Elbląga.

Ogrody to jeden z pierwszych w naszym kraju projektów wykorzystania potencjału i podnoszenia wartości centrów handlowych pierwszej generacji poprzez ich przekształcanie w nowoczesne i wielofunkcyjne obiekty. Taka tendencja od dłuższego czasu jest widoczna na światowych rynkach. Działania modernizacyjne wiążą się m.in. z umożliwieniem debiutu znanym markom sieciowym na elbląskim rynku, czego, jak pokazują badania rynkowe przeprowadzone na zlecenie inwestora, mieszkańcy tego miasta oczekują. Rozbudowa i modernizacja Ogrodów do standardu nowoczesnego obiektu wielofunkcyjnego to również przekształcenie go w centrum pobytowe, co wiąże się m.in. z wzbogaceniem oferty rozrywkowej, np. poprzez otwarcie wielosalowego kina.

Obiekt cieszy się dużym zainteresowaniem najemców i jest już w ponad połowie wynajęty. Prowadzone są rozmowy ze wszystkimi wiodącymi na rynku markami. W nowych Ogrodach znajdą się między innymi Carrefour, H&M, salony marek należących do grupy LPP, New Yorker, RTV Euro AGD, Deichmann, Rossmann czy Orsay, a także multipleks oraz liczne restauracje i kawiarnie.

Powierzchnia najmu zmodernizowanych i powiększonych Ogrodów wyniesie ok. 40 tys. mkw. Na dwóch poziomach zostanie zlokalizowanych ponad 130 sklepów i punktów usługowych, czyli o 75 więcej niż dzisiaj. Obecnie funkcjonujący otwarty parking naziemny zostanie zabudowany i zastąpiony parkingiem 3-poziomowym na ok. 1000 miejsc.